Varmtvannskapasiteten ved Turistservice i Langesund dobles

I dag installerer kommunen to nye varmtvannsberedere for å sikre at alle som benytter seg av dusjene får nok varmtvann.

-Snart kan du dusje så lenge du bare vil, eller i hvert fall nesten, ler Vegard Hogstad Johansen. Sammen med to andre kommuneansatte skal han sørge for at de nye varmtvannsberederne kommer på plass i løpet av dagen.

INSTALLERER: Vegard Hogstad Johansen (fra venstre), Lars Fredrik Kiil og Hans Tore Lem skal installere de nye varmtvannsberederne.

Dobler varmtvannet

Frem til nå har serviceanlegget ved Langesund Turistservice i Kongshavn hatt én varmtvannsbereder på 300 liter. I dag blir den skiftet ut med to nye på til sammen 600 liter.

Flere turister

Turistservice merker en større pågang av tilreisende i år enn i fjor, og mange ønsker å benytte seg av dusjanlegg, vaskemaskiner og tørketrommelen ved serviceanlegget. Disse blir ofte brukt.

-For meg virker det som at det er mer folk her i år enn det var i fjor. Det er flere nordmenn og litt mindre utlendinger noe som nok har en sammenheng med koronasituasjonen, sier turistvert Ole Martin Kjær.

MERKER STØRRE PÅGANG: Turistvert Ole Martin Kjær mener at det er flere tilreisende i sommer enn det var i fjor.

Flere får dusje i varmt vann

Turistservice er bemannet av frivillige lag og foreninger i Bamble. De har merket stor pågang på fasilitetene og er glad for at flere besøkende kan få dusje i varmt vann.

-Vi får håpe at vi får det på plass i dag. Det er jo fredag og folk skal sikkert gjøre noe morsomt. Det er jo konsert på Wrightegården i dag og det er arrangement som skjer rundt omkring så da må folk gjøre seg rene og pene, sier Kjær med et smil.

Sist oppdatert: 18. oktober 2020