- Bruk munnbind og sunn fornuft

Sist oppdatert: 02. desember 2021

Ordføreren ber innstendig om at folk følger nasjonale anbefalinger etter at rekordmange i Bamble testet positivt på korona i går.

I går (01.12.21) var det 16 personer hjemmehørende i Bamble som fikk påvist covid-19. Det er det høyeste registrerte antall smittede på et døgn i vår kommune. Ordfører Hallgeir Kjeldal anmoder nå befolkningen om å etterleve de nasjonale reglene og anbefalingene.

- Det beste vi kan gjøre for hverandre i denne førjulstida, er å bruke munnbind og sunn fornuft. Alle som får luftveissymptomer bør bli hjemme og teste seg for korona. Er vi flinke til å holde avstand nå, slipper vi forhåpentligvis mer inngripende tiltak, og kan trygt være sammen i jula, sier Kjeldal.

Kommuneoverlege Anders Mølmen støtter ordførerens oppfordring, og tilføyer at han håper folk tar imot vaksinene de får tilbud om, enten det er første, andre eller tredje dose.

-Vi ser en oppblomstring i smitte blant uvaksinerte voksne. Selv om også fullvaksinerte kan få korona, blir de som regel ikke like syke, understreker Mølmen.