9.trinn ved Rugtvedt skole er fylkesvinnere i UngeAbel

I dag besøkte ordfører Hallgeir Kjeldal klassene for å overbringe kake og gratulasjoner til den flinke gjengen.

Etter to innledende runder i den landsdekkende matematikkonkurransen for 9.klassinger, UngeAbel, står Rugtvedt skole igjen som fylkesvinnere. De skal dermed representere Vestfold og Telemark i en nasjonal semifinale.

En arbeidsgruppe på ni elever deltar på vegne av hele 9.trinn på Rugtvedt. Nå går semifinaledeltakerne løs på en fordypningsoppgave, som skal leveres i begynnelsen av april, og som kan ta dem hele veien til finalen. Nasjonal vinner kåres i slutten av april.

Herre skole gjorde det også skarpt i konkurransen. De er nemlig nest-best i fylket.

-Dette er kanonbra! Det er moro å se at Bamble er en kommune med så mange unge mattetalenter. Det trenger Norge! sa ordfører Hallgeir Kjeldal da han besøkte skolen i dag.

Følg lenkene under for å se hvilke kommuner som er videre til finalen og eksempel på oppgaver elevene har fått bryne seg på hittil.

Finalister

Oppgaver

Smart og stolt gjeng ved Rugtvedt skole.
Stolte er også ordfører Hallgeir Kjeldal og rektor Signe Nordaunet-Olsen.

Foto: Camilla Lindgren-Aspaas

Sist oppdatert: 21. september 2021