Anbefalinger vedr. besøk fra kommuner berørt av utbruddet i Nordre Follo

På bakgrunn av den uavklarte smittesituasjonen i Viken, fraråder Bamble kommune på det sterkeste at pårørende bosatt i eller med tilknytning til kommunene Nordre Follo, Enebakk, Frogn , Indre Østfold, Moss, Nesodden, Oslo, Vestby, Våler, Ås, å reise på besøk til beboere ved Bamble helsehus, Stathelle bofellesskap, Krogshavn omsorgssenter og Vest-Bamble døgnbemannede boliger.

Det samme gjelder innbyggere fra kommunene Asker, Aurskog-Høland, Bærum, Drammen, Horten, Lier, Lillestrøm, Lunner, Lørenskog, Marker, Nittedal, Rakkestad, Rælingen, Råde og Skiptvedt.

Det vil bli gjort en individuell vurdering for pårørende som likevel har behov for å gjennomføre besøk, og det må påregnes bruk av munnbind, evt. ytterligere smittevernutstyr, for å kunne gjennomføre besøk. Det vil også være restriksjoner på ferdsel innenfor institusjonens/boligens lokaler.

Bamble kommune håper på forståelse for disse strenge reglene. Så snart smittesituasjonen er mer avklart, vil vi gjenåpne for kontrollert besøk.

Sist oppdatert: 21. september 2021