Åtte nye smittetilfeller

Det er påvist åtte nye smittetilfeller i Bamble, alle har vært i karantene

Sent fredag 26. mars ble det rapportert om 8 positive smittetilfeller i Bamble kommune fra OuS.

4 personer med positiv test i samme husstand med tilknytning til kjent tilfelle fra Bamble Vgs. Alle var i karantene.

1 person med positiv test som var nærkontakt til en av de tidligere positive på Bamble Vgs. skole. Var i karantene.

1 person med positiv test som var nærkontakt til en tidligere positiv på Rugtvedt skole. Var i karantene.

2 personer med positiv test i samme husstand. En av disse går på Rugtvedt ungdomsskole. To klasser som var i ventekarantene, er satt i karantene og husstandsmedlemmene i ventekarantene.

Ordfører Hallgeir Kjeldal og fungerende kommuneoverlege Steinar Graff sier at selv om antallet er stort, er de fleste tilfellene tilknyttet kjente tilfeller og personer som allerede var satt i karantene. Per nå har vi god oversikt over smittesituasjon i Bamble kommune. Vi presiserer likevel viktigheten av godt smittevern og at vi alle overholder karantenebestemmelsene.  Dette for at vi skal få en positiv utvikling i tiden fremover.

Sist oppdatert: 21. september 2021