Dose 3 til personer over 65 år

Sist oppdatert: 01. desember 2021

Innbyggere over 65 år kan nå få tredje dose med koronavaksine. Det må være minst 5 måneder siden du fikk dose 2.

Har du tatt andre vaksiner, f.eks influensavaksine, må det gå en uke før du får koronavaksinen.

Bamble kommune tilbyr vaksinen fra Pfizer/BioNTech som dose 3 til alle over 65 år.

Du som har fastlege i Bamble kommune - blir kontaktet:

Alle som har fastlege på Bamble legesenter (Graff og Granmar), Stathelle legesenter eller Langesund legesenter, vil bli kontaktet av fastlegen sin angående dose 3. Vaksinen settes på legekontoret.

Du med fastlege utenfor Bamble kommune - ta kontakt:

Alle som har fastlege utenfor kommunen, kan ringe vaksinasjonstelefonen, tlf. 35 96 50 50, og bestille time. Vaksinasjon foregår på ettermiddag/kveld på helsestasjonen på Bamble Rådhus.

Beboere på sykehjem og i døgnbemannede boliger vil få tilbud om å få vaksinen der de bor.

Det er fortsatt mulig å bestille time til 1. og 2. dose med koronavaksine. Ta i så fall kontakt med vaksinasjonstelefonen for å avtale time.