Fyrverkeri på nyttårsaften – ikke fritt fram

Både Porsgrunn, Bamble og Skien kommune har vedtatt lokale forskrifter om delvis forbud mot bruk av fyrverkeri. Hensikten er å forebygge risikoen for branner i områder med bebyggelse som er fredet eller vernet, eller områder hvor en brann kan få svært store konsekvenser.

Både Porsgrunn, Bamble og Skien kommune har vedtatt lokale forskrifter om delvis forbud mot bruk av fyrverkeri. Hensikten er å forebygge risikoen for branner i områder med bebyggelse som er fredet eller vernet, eller områder hvor en brann kan få svært store konsekvenser. De lokale forskriftene definerer noen forbudssonene hvor det ikke er tillatt å bruke fyrverkeri, verken på privat eller offentlig sted. Dette gjelder alltid, også på nyttårsaften.

Les nyhetssak fra Grenland brann og redning

Sist oppdatert: 30. desember 2021