Gladsak fra Frisk Bris

En historie om å finne egne styrker og gleder!

For noen år siden så livet ganske mørkt ut for William. Han var utenfor skole og arbeidsliv, og det var mange negative tanker om hvordan han ville få det videre. Han ville ikke ha hjelp, og ville helst bare at man skulle la ham være.

William flyttet etterhvert til Bamble kommune og kom inn i NAV Bamble , hvor han med sin veileder ble enige om å prøve tilbudet hos Frisk Bris / Frisklivssentralen Bamble.

Hos Frisk Bris møtte han mennesker som virkelig ville hjelpe ham å finne frem til sine styrker og gleder. Han ble med på mange av kursene og aktivitetene vi tilbyr, og han fikk hjelp av veileder til å komme i kontakt med Norges Blindeforbund hvor han opplevde å få stor forståelse for sine utfordringer med synet. Uten noen forhåpninger om at ting skulle bli gøy eller bedre begynte han nå så smått å trene. Han var klar for å finne en arbeidsplass hvor han kunne trives, og prøvde seg ut flere forskjellige steder, før han litt tilfeldig så en søppelbil på TV og foreslo at det var noe han kunne tenkt seg å prøve!

Willian

Nå jobber William 2 dager i uken på fast rute og er i tillegg med på papirruta. «Og så blir det så klart litt ekstra i høytider og sånn som i koronaperioden»
William kom inn hos Norsk Gjenvinning i praksis. Etter 3 uker ble han fast ansatt lønnsmottaker 🙂 Han forteller selv at det å få en ansettelse istedenfor praksis gjør at man føler virkelig at man blir satt pris på, han føler at han og hans oppmøte betyr noe for de andre.

Å være i jobb gjør at han føler håp, og han vet nå at ting kan bli som man ønsker!

Sist oppdatert: 21. september 2021