Klarsignal for Knutepunktet

Sist oppdatert: 21. september 2021

Fredag signerte Bamble kommune og entreprenøren Backe kontrakten som setter startskuddet for byggefasen i prosjektet på Grasmyr.

Ombyggingen fra Grasmyr ungdomsskole til Knutepunktet starter umiddelbart. I mars 2023 skal det stå klart gode og funksjonelle lokaler, tilrettelagt for et tverrfaglig miljø med mennesker i fokus.

Voksenopplæringen, flyktningetjenesten, Frisk Bris og barne- og ungdomspsykiatrien er noen av tjenestene som samlokaliseres i Knutepunktet.

Kommunen har en ambisjon om å gjenbruke så mye som mulig når den gamle skolen skal bygges om. I tillegg er det lagt vekt på dagslys og varme materialer, som treverk i ulike former.

Se de nyeste tegningene fra arktiktene Børve Borchsenius.

Den gamle Grasmyrhallen vil i byggeperioden fungere som anleggsrigg og lager for entreprenøren, Backe Vestfold Telemark AS.