Nå må alle fremskynde dose 2

Sist oppdatert: 21. september 2021

Alle innbyggere som fikk første dose koronavaksine for mer enn fire uker siden må fremskynde dose 2.

Ring oss på 35 96 50 50, så sørger vi for at du snart er fullvaksinert!

Det er rundt 2700 personer over 18 år i Bamble kommune som ennå ikke har fått andre dose. Over halvparten av disse blir fullvaksinert i løpet av neste uke. Vi vaksinerer med Moderna og Pfizer. Vaksinene er likeverdige. En kombinasjon av disse to gir minst like god beskyttelse, og medfører ingen større risiko for alvorlige bivirkninger, enn det å få vaksine fra samme produsent.

Vaksine til 16- og 17-åringer

Regjeringen har besluttet at 16- og 17-åringer skal tilbys koronavaksinen fra Pfizer når alle over 18 er fullvaksinert. I Bamble kommune skjer dette anslagsvis fra uke 36. Mer informasjon kommer! Studenter i denne aldersgruppen som skal reise utenlands, kan ringe vaksinetelefonen allerede nå.

I Bamble kommune har nå 10334 personer fått første vaksinedose. 7319 er fullvaksinert.