Ny portal for miljø og helse

Sist oppdatert: 12. november 2021

Her finner du aktuell informasjon om hvordan ulike faktorer i miljøet påvirker helsen din i Grenland.

Nettstedet ble lansert under et hyggelig frokostarrangement i går, med ordførere og dyktige fagfolk til stede.

Portal for miljø og helse i Grenland er et samarbeid mellom kommunene Bamble, Skien, Porsgrunn, Kragerø, Drangedal og Siljan. Målet er å gi en oversikt over klima, miljø, helse og folkehelsesituasjonen hos befolkningen.

Informasjonen skal være oppdatert og lett tilgjengelig for alle innbyggere. Her kan du blant annet lære om luftforurensning, støy og andre miljøfaktorer i nærmiljøet. Du får nye artikler, diagrammer, tabeller og interaktive kart, samt lenker til forskrifter, meldingsskjemaer og kontaktpersoner for miljø og helse i Grenlandskommunene.

Kompetansesenter for miljø og helse står for administrasjon av nettstedet, og er ansvarlig for å kvalitetssikre innhold og data.

Les mer om bakgrunnen for samarbeidet her