Ordføreren sprengte tomt på Langrønningen

Sist oppdatert: 21. september 2021

Det nye næringsområdet på Langrønningen i Vest-Bamble tar form! I går fyrte ordfører Hallgeir Kjeldal av en av de siste sprengladningene før Burger King-tomta er byggeklar.

Åtte tonn med sprengstoff detonerte, og 10.000 faste kubikk – eller 2200 lastebillass med stein - gikk i lufta da ordføreren trykket på knappen.

- Veldig moro! gliste Kjeldal etter vel gjennomført sprenging. Han er godt fornøyd med det som nå skjer på Langrønningen.

- Langrønningen er et av kommunens og regionens viktigste næringsområder. Her vil det komme flere hundre arbeidsplasser. Med en realisering av Langrønningen vil det bli et oppsving for hele kommunen, spesielt er jeg sikker på at ringvirkningene vil bli store og positive for Vest-Bamble, uttrykte han.

Ved siden av tomta som nå klargjøres for Burger King, er Biltema-bygget i ferd med å reise seg. Begge planlegger åpning i løpet av høsten. I tillegg er utbygger Vidar Tellefsen og hans firma i god dialog med flere spennende aktører som har vist interesse for området.

Se ordføreren trykker på knappen og dronefilm fra sprengingen på Bamble kommunes YouTube-kanal.

Ordfører Hallgeir Kjeldal og varaordfører Torstein Dahl sammen med utbygger Vidar Tellefsen.

Ordføreren får gode og klare instruksjoner av skytebas Kjell Rune Klungeland

Tomta før og etter sprengingen

Her reiser Biltema-bygget seg

Dronefotograf: Kjetil Finmark