Siste innspurt i vaksineringen

Sist oppdatert: 21. september 2021

Neste uke får Bamble kommune 3000 doser med koronavaksine, og vi oppfordrer alle til å fremskynde dose 2.

Alle innbyggere over 18 år kan fremskynde dose 2 med koronavaksine. Det må ha gått fire uker siden første dose.

Med mange ekstra vaksinedoser, skal alle i Bamble ha fått tilbud om dose 2 innen 10. september. De som har avtale om dose 2 etter denne datoen må ringe 35 96 50 50 og få time tidligere. Vi oppfordrer også alle som fikk dose 1 for mer enn fire uker siden, om å fremskynde neste dose.

Førstkommende onsdag vaksinerer vi hele dagen, frem til klokka 21.30. Ring vaksinetelefonen for å avtale time. Noe telefonkø må medregnes.

Av vaksinene Bamble kommune mottar neste uke, er 2000 fra Moderna, mens 1000 er fra Pfizer-BioNTech. Vaksinene er likeverdige. Det å kombinere disse to gir minst like god beskyttelse, og medfører ingen større risiko for alvorlige bivirkninger, enn det å få vaksine fra samme produsent.

Innbyggere som har fastlegene Graff og Gramnar, og som fikk dose 1 for mer enn fire uker siden, kan ringe Bamble legesenter 35 96 00 00, for å få satt opp time der.