Tre nye smittetilfeller i Bamble

Bamble kommune har i dag blitt informert av koronalaben på Oslo universitetssykehus (OUS) om tre positive covid -19 prøver hjemmehørende i Bamble kommune.

Disse tilfellene har tilknytning til Bamble videregående skole, avd. Croftholmen. Det ene tilfellet er kjent nærkontakt av tidligere påvist smittetilfelle (lørdag 6 mars). De to andre smittetilfellene er husstandsmedlemmer.

Personene var allerede i karantene og er nå satt i isolasjon.

Det er testet 60 personer i forbindelse med smitteutbruddet, øvrige personer har her testet negativt i første runde og er allerede i karantene.

Bamble kommune jobber med å kartlegge mulig smittevei.

Det dreier seg om en sannsynlig engelsk virusvariant.

Har god oversikt

-Selv om vi i Bamble nå har fått tre nye personer som har testet positivt på covid-19, har vi god oversikt over smitteutbruddet. Bamble kommune har et godt samarbeid med Bamble videregående skole, sier ordfører Hallgeir Kjeldal.

Sist oppdatert: 21. september 2021