Vaksinasjonsstatus i Bamble nå

Sist oppdatert: 31. mars 2022

Lurer du på hvor mange i Bamble som har fått én eller to doser koronavaksine? Eller vil du vite hvilke grupper vi fokuserer på nå? Her er en liten statusrapport.

I Bamble har vi god vaksinasjonsdekning, faktisk litt bedre enn landsgjennomsnittet.  Så tusen takk til innbyggerne våre som stiller opp og bidrar i dugnaden!

Så mange har fått koronavaksine i kommunen vår:

Dose 1: 11.224
Dose 2: 10.195

Til sammen har vi satt 21.419 doser med koronavaksine siden starten av året.

Vaksinasjonstallene for kommunen er veldig gode, men vi mangler enda å få satt noen andredoser. Noe av differansen skyldes at alle under 16 år bare skal ha én dose. Det samme gjelder de som har hatt korona.

Dette skjer videre

Denne høsten har vi fokus på vaksine til 12-15-åringer. I tillegg kommer oppfriskningsdoser til eldre, tredje dose til immunsupprimente og andre dose til aldersgruppen 16-17 år.

Bamble kommune har god tilgang på vaksiner, og ledige timer til de som ønsker første og andre dose også. Ta kontakt med vaksinasjonstelefonen på 35 96 50 50 om du har spørsmål eller ønsker å bestille time.