Vaksinestatus uke 34

Sist oppdatert: 21. september 2021

Etter anbefaling fra FHI tilbyr vi nå koronavaksine til 16 og 17-åringer som bor eller går på videregående skole i Bamble kommune.

Vaksineringen er lagt til kveldstid og foregår på Stathelle servicesenter i Falkåsveien, torsdag 2. september og onsdag 8. september. Alle som ringer oss på 35 96 50 50 i løpet av uke 35 vil få time.

Ungdom som ikke har fylt 16 år før vaksinering, må ha skriftlig samtykke fra foreldre/foresatte. Husk å ta med ferdig utfylt skjema til vaksinesenteret.

Vi minner om at alle som fikk dose 1 for minst fire uker siden må ringe og fremskynde neste time. Etter uke 36 avslutter vi massevaksineringen i Bamble kommune. Vaksinetelefonen vil holde åpent ut september.

I Bamble vaksinerer vi med både Moderna og Pfizer, som er likeverdige vaksiner. Fordi Pfizer skal prioriteres til 16 og 17-åringene, vil flere voksne få tilbud om Moderna som dose 2.

På grunn av en teknisk svikt ved SMS-utsendelse tidligere i uken, var det dessverre mange som ikke fikk beskjed om endring av vaksinetype før de møtte opp til avtalt time. Bamble kommune beklager sterkt ulempene dette har medført for de det gjelder.

I Bamble kommune har nå 10396 personer fått første vaksinedose. 8678 er fullvaksinert.