Våre hverdagshelter

Tusen takk til de ansatte på Bamble legevakt

Bamble kommune har mange ansatte som har en krevende arbeidshverdag i disse koronatider.

Nyhetsbildet domineres av nyheter om koronaviruset, og vi trenger alle noen gladnyheter.

I tiden fremover ønsker vi derfor å sette fokus på det flotte arbeidet som gjøres i kommunen vår.

Våre hverdagshelter som presenteres i dag:

Ansatte på Bamble legevakt

Derfor er de våre hverdagshelter:

Bamble kommune startet med testing av innbyggere via legevakt allerede 2. mars. I starten var det en og en person som ble testet utenfor inngangen til legevakt. Vi gikk fort over til testing i bil, og at de som skulle testes kom puljevis. Vi fikk etter hvert tak i et lite telt til parkeringsplassen nedenfor legevakta, og dette var kommunens test-stasjon frem til vi åpent test-stasjonen på fergekaia i midten av august. Legevakta har i samarbeid med rehabiliteringsteamet stått for innbyggertesting i denne perioden.

Legevakta fikk også ansvar for informasjonstelefonen for korona i samarbeid med rehabiliteringsteamet. Det har vært veldig variabelt med pågang på koronatelefonen, og legevakta har fått stor belastning ved hver økning i aktivitet.

Legevakta var først ute med å teste, de var først ute med ansvar for informasjonstelefonen, tjenester i kommunen bruker legevakta for å søke veiledning, innbyggere ringer ved uro.

Legevakta har gjennom hele pandemien hatt høy belastning og veldig uforutsigbar arbeidssituasjon. De har gjort en strålende innsats gjennom hele perioden.

Vi skal heller ikke glemme den helt fantastiske kommuneoverlegen vår Anders Mølmen som stiller opp og svarer på spørsmål hele døgnet. Du har vært en utrolig god støttespiller for de ansatte på legevakt i denne pandemien.

Her representert ved Anne Line, Theresa, Trine, Jorunn og Anders

Vibeke Devik