Våre hverdagshelter

Tusen takk til Inger Marie Thorvaldsen og Gina Thorbjørnsen.

Bamble kommune har mange ansatte som har en krevende arbeidshverdag i disse koronatider.

Nyhetsbildet domineres av nyheter om koronaviruset, og vi trenger alle noen gladnyheter.

I tiden fremover ønsker vi derfor å sette fokus på det flotte arbeidet som gjøres i kommunen vår.

Våre hverdagshelter som presenteres i dag:
Inger Marie Thorvaldsen og Gina Thorbjørnsen.

Derfor er de våre hverdagshelter:

På Frisk Bris er vi heldige å få lov til å være med og støtte og hjelpe mange . Det er nok ofte slik at mennesker i en sånn type jobb har mye omsorg og empati. Av og til vil de samme menneskene ha behov for litt omtanke og omsorg selv. Dette er ikke jeg som leder god nok på å se og fange opp. Da er det fantastisk å jobbe sammen med folk som uansett hva de står i selv har rom og tid til å tenke på andre. Jeg får lov til å jobbe sammen med to sånne mennesker. Det er Inger Marie Thorvaldsen og Gina Thorbjørnsen.

Når noen ansatte har opplevd store eller små ting som er krevende, så tenker alltid Inger Marie på de. Da ligger det ofte en liten oppmerksomhet og et lite kort med noen hyggelige ord på pulten til den det gjelder. Et eksempel er at en kollega på Frisk Bris som sist uke opplevde noe tøft i privatlivet. Selv om Inger Marie måtte jobbe sent på Frisk Bris, så tok hun seg tid til å kjøpe med et sett med ulike te-sorter og skrive et kort hvor hun viste han hun brydde seg om personen. Hun gjør dette uten å forvente noenting tilbake, men kun fordi hun er oppriktig god mot de rundt seg. Disse verdien skinner så tydelig igjennom til både kollegaer, samarbeidspartnere og deltagere og gjør at hun er et lyspunkt i manges tilværelse. Et lite paradoks er at når e-posten om å nominere hverdagshelter kom inn, så var det hun som tok den opp i ansattgruppa og hadde så mange hun hadde lyst til å nominere av folk hun samarbeider med. Da slo det meg at vi aldri tenker på henne. Hun som alltid går i det stille, men som aldri glemmer en bursdag, som alltid viser at hun tenker på deg hvis ting er vanskelig. Det er en ekte hverdagshelt.

Gina Thorbjørnsen har hatt en høst hvor hun har fungert som både kommunalsjef og virksomhetsleder. Dette har ikke hindret henne i å alltid komme innom og vise omtanke for de som jobber på Frisk Bris. Det som er så spesielt med Gina er hennes menneskesyn. Hun praktiserer verdiene om respekt og likeverd på en måte som ingen annen. Hun husker navnet på deltagere på Frisk Bris og bryr seg om hvordan det går med de når hun treffer dem. En leder som er både dyktig på strategisk ledelse og ledelse som fag som i tillegg har rom/tid/plass til de vi skal serve er en ekte hverdagshelt.

Gina T

Henning Weider