Våre hverdagshelter

Tusen takk til alle barnehage ansatte i kommunen vår

Bamble kommune har mange ansatte som har en krevende arbeidshverdag i disse koronatider.

Nyhetsbildet domineres av nyheter om koronaviruset, og vi trenger alle noen gladnyheter.

I tiden fremover ønsker vi derfor å sette fokus på det flotte arbeidet som gjøres i kommunen vår.

Våre hverdagshelter som presenteres i dag:

Alle barnehage ansatte i kommunen vår

Derfor er de våre hverdagshelter:

Akkurat nå kanskje det er en voksen som hjelper et barn på do

Akkurat nå er kanskje en voksen en trygg voksen som hjelper to barn å løse en konflikt, og stimulerer barnet til å se den andres perspektiv og utvikle empati.

Akkurat nå er kanskje en voksen i gang med å legge et barn og sier «sov godt» til barnet i vogna. Barnet kan sove trygt og vet at de voksne er der når det våkner.

Akkurat nå er kanskje en voksen i gang med skifte på et barn som er våt.

Akkurat nå er det kanskje en voksen som gir en tommel opp til et barn som hjelper et annet barn.

Akkurat nå er det kanskje en voksen som gir en oppmuntring til en annen kollega ( og som kanskje ville gitt en klem hvis hun kunne)

Akkurat nå er det kanskje en voksen som tar setter oppvask i oppvaskmaskinen, for det må gjøres mange ganger om dagen.

Akkurat nå er det kanskje en voksen som sitter på golvet og er den trygge havnen for de nye ettåringene som skal ut i verden. Ettåringen som trenger tryggheten på at de voksne er der når de faller, trenger hjelp til å spise, trøst og uendelige mengder kos.

Akkurat nå er det kanskje en voksen som oppmuntrer et barn til å klare å ta på seg støvlene selv, og som gir ros når barnet greier det.

Akkurat nå er det kanskje en voksen som leker sisten eller sparker fotball med barna.

Akkurat nå er det kanskje en voksen som undrer seg sammen med et barn over alt det spennende i naturen.

Akkurat nå er det kanskje en voksen som leser en bok sammen med noen barn, og svarer på det barna lurer på. Ja, kanskje barna lærte noen nye ord eller fikk ny fantasi til leken.

Akkurat nå er det kanskje en voksen som har kledd seg ut og blir møtt med skrekkblandet fryd av barna.

Akkurat nå er det kanskje en voksen som ler sammen med barna over noe morsomt de har gjort sammen.

Akkurat nå er det kanskje en voksen som trøster et barn som har falt og slått seg.

Akkurat nå……

Skrevet av: Lissbeth Thorsberg Varnes

Tusen takk for de dere er og det dere gjør for de minste i kommunen vår.

Sist oppdatert: 21. september 2021