Vil dere gå natteravn?

Sist oppdatert: 21. september 2021

Bamble kommune inviterer nå lag og foreninger til betalte natteravnoppdrag. Også i år deles ordningen mellom Langesund og Herre.

Ditt lag eller forening får følgende tilskudd:

·       Kr. 35 000 for å ta oppdraget som natteravn i Langesund (10 avtalte datoer i juli)

·       Kr. 15 000 for å ta oppdraget som natteravn på Herre (5 avtalte datoer i juli)

Betingelser

Det må være tre voksne som går natteravn hver kveld. Vi blir enige om kjernetid på kveld/natt.

Lag/forening må være registrert i frivillighetsregisteret og vite at de kan bemanne opp vaktene.

Som natteravner må dere forholder dere til gjeldende nasjonale- og lokale retningslinjer.

Bamble kommune har hovedsamarbeidsavtale med Tryg Forsikring/ stiftelsen natteravn. Avtalen gir natteravngruppen forsikring under ravningen.

Gjennom avtalen får gruppen alt som behøves av utstyr: varme jakker, refleksvester, førstehjelpspakker og sekker. Alt er merket med natteravnlogoen. Smittevernhensyn vil avgjøre hva som brukes av jakker eller refleksvester.

Les mer om ordningen på natteravn.no

Spørsmål kan stilles til SLT –koordinator Heidi Herum:
e-post: heidi.herum@bamble.kommune.no / tlf. 93879275

Er ditt lag eller forening interessert i oppdrag, send e-post til postmottak@bamble.kommune.no og merk den med Natteravn Langesund/ Herre.

Fristen er 1. juni 2021