Ber alle om å ta vare på hverandre

Sist oppdatert: 15. desember 2022

Ordfører Hallgeir Kjeldal ber nå alle i kommunen om å ta ekstra vare på hverandre etter at en jente ble alvorlig skadet i en trafikkulykke på Grasmyr i går.

-Det er fryktelig trist at en av våre ungdommer blir rammet i en slik ulykke, sier ordfører Hallgeir Kjeldal.

Alvorlig skadet

En tenåringsjente skal ha blitt alvorlig skadet på Grasmyr i 20.30-tiden i går. Ulykken skjedde ved innkjøringen til Nesjarveien på Grasmyr, like ved Bamble ungdomsskole.

Jenta skal ifølge vitner ha løpt ut i veibanen og blitt påkjørt. Hun skal ha blitt alvorlig skadet og kjørt først til Sykehuset Telemark i Skien, og deretter fløyet til Ullevål sykehus i Oslo.

Mange unge vitner

Mange var samlet på ungdomsklubben den kvelden, og det var også mange ungdommer som ble vitner til den alvorlige ulykken.

-I den situasjonen vi er i nå, at så mange både har sett og vært vitne til hendelsen, er det viktig at vi tar vare på hverandre. Det er mange inntrykk som skal bearbeides. Det er svært viktig at foreldre og barn nå søker sammen og at vi alle tar ekstra godt vare på de ungdommene som stod midt oppi hendelsen, sier ordføreren.

Ordføreren ber også pressen om å utøve varsomhet i denne saken.

Ta vare på hverandre

-Mine tanker går først og fremst til jenta, hennes foreldre og familie, men også til alle andre som har vært involvert i denne alvorlige ulykken, inkludert føreren av bilen, sier Kjeldal.

Kommunens kriseteam ble involvert umiddelbart etter hendelsen og bistod sammen med ansatte ved skolen.  Kriseteamet ved skolen vil tilby sin støtte og hjelp i tiden fremover.

-Har du behov, så vær så snill å ta kontakt. Men det aller viktigste er at alle nå tar godt vare på hverandre, sier ordføreren.

Foto: Magdalena Mianowicz