Hjelp i den digitale hverdagen

Sist oppdatert: 15. desember 2022

Bamble kommune lanserer Digihjelpen i samarbeid med Seniornett Grenland og frivillige. Et gratis tilbud til deg som trenger digital veiledning.

Hver torsdag fra og med 29. september, mellom kl. 13-15, kan du få opptil én time gratis hjelp med dine digitale utfordringer - enten på Bamble bibliotek og litteraturhus eller ved servicetorget på Bamble rådhus. Husk å melde deg på.

Formålet med tilbudet, er å tilby hjelp til de som ikke står så sterkt i det digitale, og å styrke den generelle digitale kompetansen. I én-til-én hjelpen, vil vi være opptatt av skjermet hjelp og å ivareta din digitale sikkerhet.

Flere kurs på biblioteket

I tillegg til ukentlig Digihjelp, vil Bamble bibliotek og litteraturhus i løpet av høsten tilby 3 ulike kurs som skal være med på å bygge grunnleggende digitale kunnskaper. Målet med kursene er å hjelpe de som mangler helt grunnleggende kunnskaper inn i den digitale hverdagen. Se Bamble bibliotek og litteraturhus sin Facebook-side, eller ta kontakt for mer informasjon.

Kursene som blir satt opp er:

1.      Lær å bruke datamaskin
2.      Lær å bruke internett
3.      Lær å bruke e-post

Påmelding Digihjelpen og/eller kurs:

Bamble bibliotek og litteraturhus
E-post: biblioteket@bamble.kommune.no