Er du veteran?

Sist oppdatert: 15. desember 2022

Bamble kommune ønsker å komme i kontakt med veteraner som har deltatt i utenlandsoperasjoner. Se også program for årets 8. mai-markering.

Frivillig registrering

-Dette er et ønske for lettere å kunne invitere og kommunisere med veteraner som er bosatt i kommunen. Det er selvfølgelig frivillig og vil bli behandlet konfidensielt etter gjeldende lovverk, sier veterankontakt i Bamble kommune, Nils Aage Tangvald.

Det er 65 veteraner bosatt i Bamble som har tjenestegjort etter 1978. Men ca. 95 totalt som har vært i tjeneste i fredsbevarende styrker siden 1947 og fram til i dag. (Dette tallet er teoretisk beregnet fordi det ikke finnes et samlet tall fra tidligere tjenester.)

Slik registrerer du deg

Ring vårt sentralbord/servicekontoret på tlf 35 96 50 00, eller send en epost til postmottak@bamble.kommune.no

Vi ønsker navn, adresse, tlf, e-post, og tjenestested.

8. mai-markeringen i Bamble

Vi står foran Frigjørings- og veterandagen 8. mai, og vil gjerne invitere dere alle til arrangement som finner sted i Bamble kommune.

Bauta Langesund, kirkebakken – 09:00

Bauta Stathelle, Krana - parken – 09:45