Hurra for frivilligheten!

Sist oppdatert: 15. desember 2022

2022 er Frivillighetens år. I Bamble har vi mange frivillige lag, foreninger og ildsjeler å være stolte av. Disse ønsker vi å løfte frem.

Vi vil vise mangfoldet i Bamble og betydningen frivillig innsats har for lokalsamfunnet vårt.

Derfor har vi laget en ressursside for frivillige organisasjoner og andre interesserte. Kanskje du blir inspirert til å bidra selv?

Vis oss din organisasjon

For at flere i Bamble skal bli kjent med frivilligheten i kommunen vår, inviterer vi lokallag og foreninger til å presentere seg i våre kanaler. Er du del av en aktivitet som du ønsker å vise frem? Send e-post til kommunikasjon@bamble.kommune.no, så tar vi kontakt. Bidraget publiseres på Bamble kommunes hjemmeside og evt. sosiale medier i forbindelse med feiringen av Frivillighetens år.

Shantyfestival i helgen

Stjerneeksempel på hvordan frivillige krefter skaper folkeliv, glede og samhold kan du oppleve i praksis førstkommende helg. Da samles kor og grupper fra inn- og utland til Shantyfestival i Langesund. Det hele i regi av Langesund mandssangforening - se program på hjemmesiden

Festivalen er en av de seks Skagerrakfestivalene som gjennomføres av frivillige, med støtte fra Bamble kommune, Skagerrak sparebank og Skagerak energi.

Nyttige lenker

Nasjonal ressursside - frivillighetensar.no

Bli med å feire "Vår dag"

Se video om Frivillighetens år