Gratulerer til pris- og stipendvinnerne!

Sist oppdatert: 15. desember 2022

Onsdag kveld ble årets pris- og stipendvinnere i Bamble offentliggjort. Se hvilke talentfulle, initiativrike og flotte folk som vant.

Hedersgjestene inntok scenen på standsmessig rød løper da pris- og stipendkomiteen sammen med Bamble kommune inviterte til høytidelig markering på Skjærgården Hotel i Langesund. Gjermund Ulvang Hagen sørget for stemningsfulle musikalske innslag, og fikk med seg kulturprisvinner Daniel Eriksen på scenen for en rå avslutning på kvelden.

Årets prismottakere er:

Idrettsstipend – Sunniva Tangen Andersen – for dedikasjon, talent og meget gode resultater som fotballspiller, både lokalt og nasjonalt. Mamma Linne Tangen mottok prisen på vegne av Sunniva.

Les hele juryens begrunnelse

Kulturstipend – Kenneth Apeland aka Loco Mosquito – for høyt kunstnerisk nivå og kulturformidling gjennom sine unike silketrykk.

Les hele juryens begrunnelse

Barne- og ungdomsprisen – Stathelle E-sport – for et nytt, inkluderende og tidsriktig tilbud til barn og unge i Bamble kommune.

Les hele juryens begrunnelse

Byggeskikkprisen – Skarpenordveien 5, Langesund, ved Camilla og Ruben Selmer – for imponerende innsats med å sikre en riverferdig bolig videre liv som et kulturhistorisk minne.

Les hele juryens begrunnelse

Frivillighetsprisen – Erna Flattum Berg – for mange år som primus motor for opprettholdelse, videreutvikling og etablering av nye møteplasser i lokalsamfunnet.

Les hele juryens begrunnelse

Kulturprisen – Daniel Eriksen – for å sette Bamble på kartet med sitt musikalske talent, og for mangeårig engasjement i det lokale musikkmiljøet.

Les hele juryens begrunnelse

Alle prisene er på kr 10 000,- og et diplom. Kulturprisen består i tillegg av et grafisk blad, og byggeskikkprisen en plakett.

Årets pris- og stipendkomité består av Høgne Skøld (leder), Geir Gjømle, Janett Rogn Falkevik, Kai Usterud Braathen og Karin Bleikelia. Ordfører Hallgeir Kjeldal delte ut kulturprisen. Konferansier for kvelden var Kultursjef Trude Lyng.

Takk til alle som kom og gratulerer til vinnerne!

Se flere bilder fra kvelden

Gjermund Ulvang Hagen og kulturprisvinner Daniel Eriksen sammen på scenen

Klikk på bildet for større versjon

Foto: Camilla Lindgren-Aspaas