Her er vår nye HR-sjef

Sist oppdatert: 15. desember 2022

Tommy Tronrud (46) har takket ja til stillingen som HR-sjef i Bamble kommune.

Vår nye HR-sjef Tommy Tronrud er født og oppvokst i Bamble. Han bor i Langesund, og pendler til Tønsberg der han enn så lenge arbeider som underdirektør i Skatteetaten. Han har tidligere både vært regnskapskontrollør i Bamble kommune og daglig leder i det interkommunale samarbeidet Arbeidsgiverkontrollen i Grenland. Nå ser han frem til å tiltre som HR-sjef i Bamble kommune til høsten.

Solid bakgrunn

-Jeg jobbet faktisk i Bamble kommune for nøyaktig 20 år siden. Nå gleder jeg meg veldig til å komme tilbake. Jeg har interessert meg mer og mer for å jobbe med HR og har derfor tatt en utdannelse innen ledelse, sier han.

Av utdannelse har Tommy en bachelorgrad i revisjon og en mastergrad i ledelse.

-Som revisor og fra det interkommunale samarbeidet så har jeg 22 års erfaring med kontroll av næringslivet. Nå ser jeg frem til å få jobbet «innomhus», og være med på å utvikle kommunen som organisasjon, sier han.

Glad for å komme hjem

Den nye HR-sjefen ser frem til å få et større innblikk i det som skjer i Bamble kommune.

-Det å jobbe i min egen hjemkommune ser jeg veldig frem til. Jeg ønsker å bygge et robust lag i HR-avdelingen som kan smøre maskineriet i kommunen. Det å være både en god kollegastøtte og lederstøtte er veldig viktig for meg, sier Tronrud.

- Jeg vet at Bamble kommune er et veldig godt sted å jobbe, og en veldig god arbeidsplass, sier han.

Ønskes velkommen på laget

Kommunalsjefen for Støtte og utvikling, Gunn Ellen Berg, er glad for å få en kompetent og motivert HR-sjef med på laget, og ser frem mot et konstruktivt samarbeid til det beste for Bamble kommunes ansatte og innbyggere.

Vi ønsker Tommy Tronrud velkommen til Bamble kommune!