Hils på kommunens nye lærlinger

Sist oppdatert: 15. desember 2022

Disse ni spente lærlingene gleder seg til å ta fatt på nye oppgaver i kommunen vår.

DE NYE LÆRLINGENE: (på bildet øvest): Fra venstre Lul Ahmed Ali, Thea Mo, Benjamin Nordahl, Malin Mæsel Halvorsen, Hedda Nystein Skåli, Halvor Gjesdal, Trude Tangen, Amalie Andersson og Theresa Joy F. Andersen.

Ønsket velkommen

Onsdag kunne lærlingkoordinator i Bamble kommune, Heidi Solstad Glittum, ønske ni nye lærlinger og deres instruktører velkommen. Oppstartmøtet fant sted på kompetansesenteret Halen gård, og her fikk kommunens nye medarbeidere litt praktisk informasjon om hva som forventes av de i tiden fremover.

Seks av lærlingene skal jobbe i helsearbeiderfaget, mens tre av lærlingene skal arbeide innen barne- og ungdomsarbeiderfaget.

ØNSKET VELKOMMEN: Lærlingkoordinator Heidi Solstad Glittum  i Bamble kommune ønsket onsdag de nye læringene velkommen.

Klare for innsats

Det var helt klart en spent gjeng som møtte opp.

Halvor Gjesdal er klar for å gjøre en innsats som lærling i barne- og ungdomsarbeiderfaget.

-Det er jo godt å komme i gang. Jeg har jo gledet meg helt fra jeg fikk beskjed om at jeg fikk plass, sier han.

-Man grugleder seg litt og er litt stressa for hva man egentlig går til, sier han med et smil.

-Men jeg har jo på en måte visst hele livet hva jeg har lyst til og nå kommer jo endelig den muligheten så da må man ta den, sier Halvor.

KLARE FOR INNSATS: Fra venstre: Hedda Nystein Skåli, Halvor Gjesdal, Trude Tangen, Amalie Andersson og Theresa Joy F. Andersen

Stort å bli lærling

En annen som var veldig spent i dag, var Theresa Joy F. Andersen. Hun kommer opprinnelig fra Filipinene, men snakker veldig godt norsk, selv om hun kun har bodd i Norge i fem og et halvt år.

-Etter å ha vært på skolen i to år, og lært den teoretiske delen så er jeg spent på hvordan det vil bli i praksis, sier hun.

Hun er lærling i helsearbeiderfaget, og gleder seg til å arbeide i kommunen.

-Jeg gleder meg veldig mye og jeg hadde aldri trodd for fem år siden at jeg i dag ville stå her som lærling i Bamble kommune, sier hun.

EN SPENT GJENG: Både lærlinger og instruktører var spente under gårsdagens oppstartmøte i storsalen på Halen gård.

Stolt og takknemlig

Trude Tangen er 53 år, og den med mest livserfaring av lærlingene i denne gruppen. Hun er lærling i helsearbeiderfaget.

-Dette er starten på resten av mitt liv. Ny utdannelse og nye muligheter, og å jobbe med noe veldig spennende som å hjelpe andre mennesker, sier hun.

Trude håper å kunne gjøre en innsats for kommunen i mange år fremover.

-Jeg er veldig fornøyd og stolt over å ha fått plass i kommunen så det er jeg veldig takknemlig for, sier hun.

Foto: Magdalena Mianowicz