Koronavaksinasjon

Sist oppdatert: 15. desember 2022

Det er satt opp flere datoer for drop-in og timebestilling ved vaksinesenteret i Langesund. Alle over 18 år kan få dose 3, når det har gått minst 20 uker siden 2. dose.

Du kan velge om du vil få koronavaksine hos fastlegen din eller ved det kommunale vaksinasjonssenteret, enten det er 1., 2. eller 3. dose. Kommunen mottar både Pfizer og Moderna.

For å få time på vaksinasjonssenteret, kan du bestille tid på tlf. 35 96 50 50. Vi tilbyr drop-in hver torsdag fra kl. 16-21.

Er du pasient ved Bamble legesenter eller Langesund legesenter kan du ta kontakt med ditt legesenter for vaksinering.

Er du pasient ved Stathelle legesenter kan du selv bestille time til vaksinasjon via Helsenorge. Når du bestiller time velger du timeavtalen koronavaksine.

Alle over 18 år kan nå bestille time til 3. dose når det er gått 20 uker siden 2. dose.

Vi oppfordrer spesielt disse gruppene til å bestille time:

* Du som ikke har fått 1. og 2. dose
* Alle over 45 år
* Helsepersonell
* Personer i risikogrupper/med underliggende sykdommer i alderen 18-65 år
*Ansatte i barnehage og skole over 18 år
*Gravide
*Barn i aldersgruppen 5-11 år med alvorlig grunnsykdom. Porsgrunn er nærmeste kommune som setter barnedosene.

4. dose for personer med alvorlig svekket immunforsvar

For personer med alvorlig svekket immunforsvar som allerede har mottatt 3 doser i primærvaksinasjonsserien, kan intervall mellom 3.dose og oppfriskningsdosen reduseres ned til 3 måneder. Oppfriskningsdosen vil for disse personene bli dose nr. 4.

Vaksinesenteret har flyttet

Vaksinasjonssenteret har flyttet til gamle Langesund ungdomsskole (HP Jacobsensgate 10). Bruk inngang mot nord.

Vaksinesenteret åpent tre dager i uka for både timebestilling og drop-in.

Vaksinasjonsdager

Uke 1