MyKid tas i bruk i barnehagene

Sist oppdatert: 15. desember 2022

Fra i dag vil MyKid-appen være den nye kommunikasjonsplattformen i kommunale barnehager. Her finner du ut hvordan du tar den i bruk.

Håper dere har hatt en fin sommerferie med bading og mye is, men at både barn og foreldre nå er klare for et nytt barnehageår.

Foto: Med tillatelse fra MyKid

Gir mange muligheter

Fra i dag vil MyKid være den nye kommunikasjonsplattformen i kommunale barnehager i Bamble.

Vedlagt ligger det en MyKid-brukermanual som sier noe om hvilke muligheter som finnes her.

Selv om mulighetene er mange, velger vi i en oppstartsfase å begynne litt i det små med kun noen funksjoner som inn- og utsjekk av barn, registrering av fravær, tellelister og dagen i dag. Vi vil ta i bruk flere funksjoner etter hvert.

SMS i forkant av registrering

Om én dag eller to vil dere få en SMS om at registrering nå vil være tilgjengelig. Dere kan da gå inn for å registrere dere ved å skrive inn telefonnummer og trykke glemt passord.

Vedlagt ligger det en MyKid-brukermanual for hvordan dere går frem. Vi anbefaler dere å lese denne.

Viktig å sjekke informasjonen

Fint om dere sjekker at informasjonen stemmer, og at dere svarer på de ulike tillatelsesskjemaene. De er litt annerledes enn de dere har skrevet under på før, men vi følger samme regler som tidligere (for eksempel at barnas ansikter ikke vises på bilder, og at dere får informasjon i forkant av evt. bil- og båtturer).

Nye foreldre vil ikke få tilgang til MyKid før nærmere oppstart.

Spør gjerne barnehagen om dere lurer på noe så skal vi hjelpe så godt vi kan. :)

Vi gleder oss til et nytt og spennende barnehageår i MyKid.