Nå stenger teststasjonen

Sist oppdatert: 15. desember 2022

Helsedirektoratet har gitt beskjed til alle landets kommuner om at ordningen med gratis innbyggertesting skal avvikles.

Det er ikke lenger en generell anbefaling om å teste seg for korona. Personer som ønsker koronatest og dokumentasjon på dette, for eksempel i forbindelse med reise, må oppsøke private tilbydere.

Siden starten av pandemien har det blitt testet nesten 24 000 mennesker ved teststasjonen i Bamble. De ansatte har gjort en super innsats og har hatt hektiske hverdager siden våren 2020. Nå er ikke lenger behovet for massetesting til stede.

Kommunen er likevel forberedt på raskt å trappe opp igjen aktiviteten om det skulle vise seg nødvendig.

Deler fremdeles ut hurtigtester

Trenger du å ta en hurtigtest ved mistanke om koronasykdom kan du fremdeles hente det på Servicetorget i Bamble mandag-fredag kl. 07.30-15.00 og på Borgehaven sykehjem i Porsgrunn mandag-fredag kl. 10.00-14.00. Det er ikke nødvendig å registrere positiv test.