Kurs for å fremme fysisk aktivitet

Sist oppdatert: 15. desember 2022

Går barnet ditt i 1., 2., 3. eller 4. klasse? Her er skolehelsetjenestens gruppetilbud i regi av fysioterapeutene denne våren.

Har barnet ditt behov for litt ekstra støtte til å være fysisk aktiv, eller behov for å øve mer på en eller flere motoriske ferdigheter?

Trygghet og mestringsglede er viktig for barn. Da må barnet få anledning til å gjøre aktiviteter som er tilpasset egne fysiske ferdigheter. I en gruppe kan vi få dette til hvis hvert barn har med en voksen som også deltar i aktivitetene.

Som en del av helsefremmende fysioterapi i skoletjenesten, tilbyr vi følgende kurs:

BLI TRYGG PÅ SYKKEL OG SPARKESYKKEL

Hvor: Ute rundt Rønholt skole

Tidspunkt: Mandager kl 14.15-15.15

Datoer: 25. april, 2. mai, 16. mai

Pris: Gratis

BLI TRYGG I VANN

Hvor: Badeparken Langesund

Tidspunkt: Mandager kl 14.15-15.00

Datoer: 23. mai, 30. mai, 6. juni, 13. juni

Pris: 50 kr pr gang (leie til hotellet)

Ta gjerne med svømmebriller!

Oppgavene og rollen til den voksne:

Være en trygg og kjent voksenperson for barnet i en gruppe med flere ukjente barn og voksne. Være til stede for barnet hvis det trenger å gå på toalettet eller behøver en pause. Være en god samarbeidspartner i par-øvelser med barnet. Hjelpe barnet i garderoben og dusjen i Badeparken. Den voksne kan for eksempel være en foresatt, tante, storebror, mormor, nabo, støttekontakt eller andre.

Fysioterapeut og turnuskandidat vil være instruktører og lede alle øktene.

For spørsmål og / eller påmelding:
Kontakt Benedicte Waage, spesialfysioterapeut for barn og unge på mobil 48 16 50 62 eller send e-post til Benedicte.Waage@Bamble.kommune.no

Håper at vi sees! :)