Vi trenger Natteravner

Sist oppdatert: 15. desember 2022

Bamble kommune inviterer lag og foreninger til Natteravn-oppdrag.

Foto: Natteravnene

Natteravner i Langesund

Ditt lag eller forening vil få et tilskudd på kr 35.000 for å ta oppdraget med natteravn i Langesund 10 avtalte datoer i juli 2020.

Natteravner i Vest-Bamble

Ditt lag eller forening vil få et tilskudd på kr 15.000 for å ta oppdraget med natteravn i Vest-Bamble 5 avtalte datoer i juli 2020.

Hva som kreves

Lag /forening må være registrert i frivillighetsregisteret og vite de kan bemanne opp vaktene.

Det må være 3 voksne som går natteravn hver kveld. Vi blir enige om kjernetid på kveld/natt.

Som Natteravner må dere forholde dere til gjeldende nasjonale- og lokale retningslinjer.

Forsikringer og utstyr

Bamble kommune har hovedsamarbeidsavtale med Tryg Forsikring/ stiftelsen natteravn. Avtalen gir natteravngruppen forsikring under ravningen.

Gjennom avtalen får gruppen det den behøver for å gå natteravn slik som varme jakker, refleksvester, førstehjelpspakker og sekker. Alt utstyr er merket med natteravnlogoen.

Les mer om ordningen på www.natteravn.no

Slik blir du med

Spørsmål kan stilles til SLT -koordinator;

Heidi Herum, tlf: 93879275

Er det av interesse for ditt lag eller forening å ta dette oppdraget kan dere sende en mail til postmottak@bamble.kommune.no  kopi; Heidi.Herum@Bamble.kommune.no og merke mailen med Natteravn Langesund/ Vest-Bamble.

Fristen for å søke er 12.05.2022

Vi håper å høre fra dere! :)