Åpnet skolegården på Rønholt

Sist oppdatert: 30. juni 2023

Hele skolen feiret den nye skolegården i går, og ordføreren stod for den offisielle åpningen.

STOR STAS: Det var en stor dag for Rønholt skole i går. Ordføreren stod for selve åpningen av den nye skolegården. (Foto: Magdalena Mianowicz)

Ordfører Hallgeir Kjeldal og varaordfører Torstein Dahl var selvsagte gjester under gårsdagens formelle åpning av den nye skolegården på Rønholt.

Den nye skolegården består av et variert utvalg av lekeapparater, en zipline, et gigantisk sjakkbrett i skolegården, en grillhytte og en akebakke for å nevne noe.

Se video av ordførerens tale og selve snorklippingen

Elevene ved skolen har allerede hatt stor glede av de mange lekeapparatene rundt hele skolen, men i går testet også ordføreren ut skolens nye zipline.

Se ordføreren teste ut skolens nye zipline

Det var en stolt rektor som ønsket velkommen til dagens åpningsfest.

-Dette er en stor dag for oss. Vi har ventet kjempelenge på å få en skolegård som er lagt til rette for aktivitet og lek, forteller rektor Per Kristian Bjørnsen.

-Vi har barn her som har foreldre som selv har vært elever på denne skolen. De sier at da de var barn så ønsket de seg lekeapparater og flere ting å bruke friminuttene til, og nå i dag så har vi en formell åpning, og det har blitt en virkelighet, sier han.

I rektorens tale takkes politikerne, FAU som tok initiativ og søkte om tilskudd, Sparebankstiftelsen for deres bidrag.

Laget i Bamble kommune takkes også, og spesielt Unni Lyngmyr og Torbjørn Huru fra Enhet for Samfunn som har vært til uvurderlig hjelp i hele prosessen.

En helt spesiell takk får også vaktmester og altmuligmann Hans Bamble. Sist, men ikke minst får foreldre og selvsagt alle elever ved Rønholt skole en stor takk. Det var nemlig elevene som bestemte hvordan skolegården skulle se ut.

Hele rektorens tale kan du høre her

Bjørnsen mener helt klart at den nye skolegården er til glede for elevene, men også for nærmiljøet.

-Vi ser at de er mer aktive i friminuttene, og at familier søker her på ettermiddager og i helger. Mange barn velger å feire bursdagene sine på skolen og å bruke skolens område til å leke, sier han.

-Vi ser at det er mindre konflikter i friminuttene og at barna generelt trives bedre. Det kommer veldig tydelig til utrykk, på dager som det her, spesielt, når det er gøy å være ute og benytte seg av det nye, flotte området vårt, sier han.

Vi gratulerer Rønholt skole med ny skolegård!

Flere bilder seg du her