Innstilt som tingrettsdommer

Sist oppdatert: 30. juni 2023

I dag ble det kjent at vår kommunedirektør Geir Håvard Bjelkemyr-Østvang er innstilt som nummer én til embetet som tingrettsdommer i Telemark tingrett.

INNSTILT SOM TINGRETTSDOMMER: Kommunedirektør Geir Håvard Bjelkemyr-Østvang kan bli ny tingrettsdommer. Avklaringen vil komme i Kongen i statsråd om noen uker. (Foto: Magdalena Mianowicz)

Ikke fått jobben enda

Innstillingen skal fremmes for kongen, og det er Kongen i statsråd som vil ta den endelige beslutningen i løpet av noen uker.

- Det betyr at jeg ikke har fått jobben enda, presiserer kommunedirektøren.

Måtte gripe muligheten

Kommunedirektøren understreker at han trives veldig godt i sin nåværende stilling, og at det ikke er noen spesiell årsak eller hendelse som ligger bak ønsket om karriereskiftet.

- Det var rett og slett en mulighet jeg ikke kunne la passere, sier han.

Møter forståelse

Kommunedirektøren får full støtte av ordfører Hallgeir Kjeldal.

- Kommunedirektøren og jeg har hatt fire fine og innholdsrike år sammen. Han har bidratt til å gi Bamble kommune et løft, og jeg er overbevist om at organisasjonen har gjort det samme for ham. Jeg har stor forståelse for at han – som er jurist i bunn – tar denne muligheten, sier ordføreren.

Avklaring om noen uker

Hva som skjer videre med stillingen som kommunedirektør i Bamble kommune, avhenger av utfallet i Kongen i statsråd om noen uker. Det vil komme mer informasjon så snart det kommer noe nytt i saken.