Stathelle tannklinikk er Miljøfyrtårn

Sist oppdatert: 30. juni 2023

Tannklinikken på Brotorvet jobber systematisk med å redusere miljøbelastningen og bidra til grønn omstilling. Bamble kommune gratulerer!

Torsdag fikk gjengen på Stathelle tannklinikk det synlige beviset i hendene. Da var ordfører Hallgeir Kjeldal på plass for å overrekke gratulasjoner, sertifikat og blomster.

Klinikkleder Marit Nuland forteller at virksomheten startet i det små, med avfallssortering og et mer bærekraftig forbruk.

- Nå er vi veldig motiverte for å fortsette det gode arbeidet mot en stadig mer miljøvennlig drift, sier hun.

Les mer om Miljøfyrtårn her

Stathelle tannklinikk føyer seg inn i rekken av flere miljøbevisste virksomheter på Brotorvet som enten er Miljøfyrtårn eller ISO 14001-sertifisert.

- Det er svært gledelig at så mange velger å jobbe aktivt mot det grønne skiftet. Tusen takk for arbeidet dere gjør med å redusere eget klimaavtrykk, sa ordføreren da han besøkte klinikken.

Fra venstre på bildet: Tannpleier Vårin Larsen, ordfører Hallgeir Kjeldal, klinikkleder Marit Nuland og tannhelsesekretær Birgitte Olsen. Foto: CLA, Bamble kommune