Bobilparkering i Langesund

Sist oppdatert: 04. juli 2024

Det blir bobilparkering på havneterminalen i Langesund denne sommeren også. Tilbudet gjelder fra 1. juni 2024.

Det er rammet inn et område med rundt 25 bobilplasser og 80 parkeringsplasser for personbil. For bobil koster det 250 kroner i døgnet, mens personbiler betaler 50 kroner per parkering/døgn. Det er mulig å stå over flere dager.

Fasilitetene er enkle. Besøkende kan hente vann fra vannpost, men har ikke tilgang til toalett eller dusj. Til gjengjeld er plasseringen midt i smørøyet, med kort vei til kulturopplevelser, turstier, shopping og skjærgårdsliv. Nærmeste sanitærbygg er i Langesund sentrum, ved turistservice i Kongshavnsgate.

Tilbudet kom i stand etter et møte med ny eier av havneterminalen. Siden ny eier ennå ikke har overtatt eiendommen, har Bamble kommune også inngått en avtale med Grenland Havn IKS som gjelder frem til ny eier overtar. Deretter trer avtalen med ny eier i kraft.

Ordningen gjelder i utgangspunktet frem til 15. september 2024.