Kastet seg rundt – vant pris

Sist oppdatert: 07. juni 2024

Rundt 150 elever fra Vestfold og Telemark deltok i fylkesmesterskapet for elevbedrifter på Bamble ungdomsskole onsdag. Les mer om vinnerne fra Bamble!

BLANT VINNERNE: Ole Magnus Agetvedt Haave, Ørjan Dørdal Kristiansen, Ludvik Moe Schulstok og Kenneth Jensen (ikke til stede da bildet ble tatt) stakk av med 3. plassen for Beste vare. (Foto: Magdalena Mianowicz)

I siste liten

-Fra å tro at vi ikke skulle hit i dag til at vi vant noe, det var moro, sier Ole Magnus med et stort smil.

Det var nemlig ikke gitt at elevbedriften deres Iron Pump ville kunne kjempe om noen av de gjeveste prisene i konkurransen. Disse guttene fra Bamble ble med i siste liten, og stakk av med pris!

-Vi fikk beskjed en time før det startet at vi likevel var påmeldt så vi tok bare med alt vi hadde og lagde en stand ut av det, forteller de.

Imponerte juryen

Elevene må ha gjort en strålende jobb for bedriften deres Iron Pump kom på 3. plass i kategorien Beste vare/tjeneste.

-Vi starta med å lage print på treningstøy, men utvikla ideen til å ta jobber for andre som vil ha print på gammelt tøy. De kan komme med tøy som de ikke bruker lenger og så kan vi sette på en ny print og lage design sånn at de kan bruke det igjen, forklarer Ørjan.

-Bærekraftig, legger Ole Magnus til.

-Det var jo veldig gøy, og så var det jo den eneste kategorien som vi meldte oss på, og så vant vi den, så det var veldig gøy, legger han til.

Les juryens begrunnelse her:
Bedriften har et konkret produkt til en bred kundegruppe. De er i full drift og har et stort potensial. 3. plass går Iron Pump EB

1. plass for Beste team

Men ikke nok med det. Dette var ikke den eneste elevbedriften fra Bamble som stakk av med en pris.

Elevbedriften Ocean Design fra Bamble ungdomsskole kom på 1. plass i kategorien Beste team.

Vi gratulerer alle elevene!

Her kan du se hele oversikten over årets vinnere.