FIFFEN – FRISKUSENE I FARTA

En gruppe aktivitetskontakter i kommunens private og kommunale barnehager samarbeider om fysisk aktivitet.

FIFFENSpesialfysioterapeut for barn, Mette Wisløff, leder en gruppe med aktivitetskontakter som kaller seg Fiffen (Friskusene i farta). Aktivitetskontaktene kommer fra alle barnehagene i kommunen (både private og kommunale). Sammen kommer de opp med forslag og ideer for å øke den fysiske aktiviteten i barnehagene.

I fjor startet gruppen opp med «Aktivitetskortet». Dette er et skjema med mange ulike aktiviteter som kan gjøres i barnehagen. Hver avdeling får et eget kort, hvor de krysser av når aktiviteten er gjort. Det har vært stor oppslutning rundt dette og den avdelingen som leverte kortet med flest avkryssede aktiviteter, var avdeling Krekling i Marthas hage (barnehagen på Cocheplassen). De vant et flott bowlingsspill. Også Sundby, Tirilltoppen, Grashoppa og Stokkevannet vant premier for flott innsats. Og alle som deltok fikk diplom.

Vinneren av 1. premien gikk til avdeling Krekling i Marthas Hage. På bildet til høyre står Mette sammen med Jørgen Kleppseter. Jørgen er barne- og ungdomsarbeider i barnhagen og har gjort en flott innsats for å få gjennomført alle aktivitetene.

FIFFEN er allerede i full gang med ny runde og Bamble kommune takker for bra innsats og lykke til videre med prosjektet.

FIFFEN 1