Ny pumptrack på Stathelle

En helt ny pumptrack er plassert på Tantes benk for alle som ønsker å rulle...

Åpning av pumptrack
En flunka ny pumptrack er skrudd sammen og plassert på Tantes benk, midt mellom Stathelle kirke og Brotorvet. Banen er plassert bortenfor den gamle grusbanen som også brukes til skøytebane på vinteren når det er kaldt nok. Kommunen har fylt på med ekstra grus for anledningen og banen kan brukes av både sykler, rollerblades, skateboard, sparkesykkel osv. Alt som har hjul, men ikke motor er lovlig å ta i bruk her.

På bildet er primus motor Dag Yngland som har vært en stor del av prosjektet, sammen med ordfører Hallgeir Kjeldal. De tok begge turen for å være med avdukingen av banen.

Det er Sparebankstiftelsen som har finansiert størsteparten med 100.000 kroner, samt at Bamble kommune har gått inn med 50.000 kroner. Stathelle Vel har også tilført noen midler, samt at de venter på midler fra Fylkenskommunen. Her er det bare for barna å boltre seg så lenge de gidder. Vi anbefaler og oppfordrer til bruk av hjelm.

Utover dette er det videre planer for å utvikle området. Det skal ryddes i buskvekster og åpnes opp. Det snakkes også om en basketballbane og videre utvikling av fotballbanen med et sort dekke. Ingenting er nok avklart, men det kommer noe utover høsten får kommunens utsendte beskjed om.

Vi gleder oss til fortsettelsen. Gratulerer til Tantes Benk med ny pumptrack.