Camilla deltar i NM

Camilla Siggestrøm skal delta i NM i helsefagarbeidet 2018.

Camilla og ToneCamilla Siggestrøm er 21 år gammel og jobber for tiden som lærling helsefagarbeider på korttidsavdelingen på Bamble helsehus. Camilla har gjort seg bemerket med egenskapene sine som lærling og har av den grunn blitt trukket ut for å være med i NM.

Bildet: Camilla får hjelp av Tone til å øve til NM

Arrangøren for yrkes-NM har invitert Norges dyktigste ungdommer til Hellerudsletta utenfor Oslo til NM i yrkesfag. I 35 yrkesfag skal ca. 350 ungdommer fra hele landet konkurrere om medaljer, heder og ære. Camilla vant kretsmesterskapet i Telemark og representerer derfor Bamble kommune og Telemark fylke om å bli beste lærling innen faget helsefagarbeider. Arrangementet skal avholdes i uke 43,  fra mandag 22. oktober og Camilla skal konkurrere i flere grener frem mot finalen på torsdagen sammen med 12 andre deltakere.

Mandag 22. oktober er oppmøtedag hvor konkurransen gjennomgås med alt av praktisk informasjon. Tirsdag blir første konkurranse dag, hvor deltakerne skal behandle pasienter med hjerneslag. Onsdagen skal det konkurreres i håndtering av ankelbrudd og ribbeinsbrist. Torsdag er finaledagen og kun de 6 beste fra de foregående dagene får delta, hvor sykdomsbildet er akutt blødning med førstehjelp. Camilla sier hun gleder seg til å delta og nevner i forbifarten at ambisjonene er å vinne. VM skal holdes i Russland, noe hun gjerne kunne tenke seg og deltatt i.

Heidi Halvorsen er Camillas instruktør og blir derfor med til Oslo under mesterskapet. Heidi sier Camilla har vokst veldig bra i rollen siden hun kom til helsehuset. I starten var hun litt forsiktig, men har etter hvert blitt en kjemperessurs for helsehuset. Tone Folkestad Olsen er avdelingsleder hvor Camilla jobber og sier de er veldig glade på hennes vegne og gleder seg over hennes deltakelse.

Bamble kommune ønsker Camilla lykke til.