Kåret til årets Topp Campingplass 2019

I en pressemelding fra Visit Telemark er Rognstranda Camping kåret til årets campingplass 2019.

Rognstranda kåret til Topp Campingplass 2019Rognstranda er en familiedrevet campingplass som er drevet gjennom generasjoner. Det er i år 100 år siden venner av familien slo opp en teltduk på Rognstranda og ferierte under teltduken med en soveavdeling og en kjøkkenavdeling. Dette var forløperen til campingplassen som ble etablert med kommersiell drift på 60-tallet.

Årets Topp Campingplass er bobileiernes egen utmerkelse basert på tips og innspill fra foreningens medlemmer og tilfaller den aller beste campingplassen NBCC utpeker. De reiser rundt og erfarer hvordan forskjellige campingplasser i Norge er, hvordan de drives, evaluerer servicenivået, miljø, fasiliteter og originalitet.

President i NBCC, Petter A. M. Nilsen, besøkte i dag Rognstranda Camping for å overrekke prisen. Han fikk en omvisning på den nye lekeplassen, den topp moderne sanitæravdelingen med egne familierom, barneavdeling og gode fasiliteter for handicappede. De nye leilighetene gjør at det nå er helårsdrift ved Rognstranda og det mener presidenten er en styrke slik utviklingen går med stadig mer fleksible bobileiere som gjerne benytter våren og høsten til små og store turer. En ny tømmestasjon for bobiler er satt opp i samarbeid med Bamble kommune. Campingplassen framstår som moderne med et bredt spekter av tjenester og fasiliterer for både dags- og sesonggjestene.

De naturlige omgivelsene med Rognsåsen, strendene, svabergene og sjøutsikten imponerte presidenten. Han sa at han ble imponert over å se Rognstranda med egne øyne og at plassen absolutt fortjener utmerkelsen. Prisen henger ekstra høyt siden foreningen representerer 18.000 brukere av campingplasser.

Det var en tydelig stolt og rørt innehaver, Rolf Kenneth Lønnberg, som mottok prisen på vegne av Rognstranda Camping. Han har investert og oppgradert plassen kontinuerlig og synes prisen er en stor motivasjon for videre arbeide. Ordfører Hallgeir Kjeldal synes det er både fortjent og svært hyggelig med prisen siden den setter både Rognstranda og Bamble på Norgeskartet. Reiselivssatsing blir stadig viktigere for kommunen som i senere tid har jobbet med flere prosjekter for å bli en enda mer attraktivt kommune for tilreisende.

I Visit Telemark sier vi oss helt enige med ordføreren i Bamble, Hallgeir Kjeldal og med presidenten i NBCC, Petter A. M. Nilsen. Vi er stolte av at en så stor og tung utmerkelse blir gitt til Rognstranda  og er sikker på at de positive ringvirkningene dette skaper vil åpne for enda flere gjester og bygge videre på det gode renommeet som er skapt gjennom senere års utvikling av campingplassen.

Visit Telemark og Bamble kommune gratulerer Rognstranda Camping og innehaver Rolf Kenneth Lønnberg med prisen fra Norsk Bobil og Caravan Club som årets Topp Campingplass 2019 i Norge.

Tilstede på prisutdelingen i dag var foruten presidenten i NBCC og ordfører i Bamble også:
Jørn Anders Brunsvik, Regionleder Norsk Bobil og Caravanclub
Jørgen Snoen, Fagsjef i NBCC