Sommerjobb på Sundbykåsa gård

10 ungdommer vedlikeholder Sundbykåsa gård gjennom sommeren.

10 ungdommer fikk sommerjobb på Sundbykåsa gård for å vedlikeholde bygninger, klippe gress, hekker, rydde osv. Med andre ord, alt som må gjøres på en gård av denne størrelsen. Sommerjobben varer fra 1. juli til 13. august og ledes av Hans Ødegård med god hjelp fra Jarle Røyset fra NAV. Sommerjobbprosjektet er i regi av Bamble kommune og NAV Bamble.

Ungdommene søkte på jobbene fordi de ønsket å komme ut i aktivitet. Jobben er ute og i solen, noe som også gir litt motivasjon, i tillegg til at de synes det er hyggelig å møte nye folk.

I neste uke, nærmere bestemt tirsdag og torsdag, holder Sundbykåsa gård åpent for allmennheten. Da kan dere ta med familien på gårdsbesøk og se hvor flott det er blitt, samtidig som det selges vafler, kaffe og brus. Åpen gård holdes fra kl. 10-13.

Se Facebook arrangementet her

Mer bilder av prosjektet på kommunens facebook side.

Sommerjobb på Sundbykåsa gård