Anbefaler stans i all idrett for ungdom

På grunn av den nåværende smittesituasjonen anbefaler Bamble kommune stans i all idrett og organisert fritidsaktivitet for ungdommer og voksne.

De siste ukene har Bamble kommune i likhet med våre nabokommuner opplevd en økning i antall smittetilfeller.

Smitten sprer seg

Smitten har i økende grad rammet både lærere og elever ved ungdomsskoler og videregående skoler. Vi ser at smitten til en viss grad sprer seg både mellom skole og fritid, mellom skoler, og mellom skole og helsevesenet, der noen av de mest sårbare også risikerer å bli rammet.

Anbefaler stans fra fredag

Med bakgrunn i den nåværende smittesituasjonen anbefaler derfor Bamble kommune stans i all idrett og organisert fritidsaktivitet for unge (fra og med ungdomsskolen) og voksne.

Anbefalingen gjelder fra og med fredag 11. desember og ut året.

Vil sikre smittefri jul

-Vi gjør dette for å sikre at julen blir mest mulig smittefri for alle. Vi håper å kunne gå inn i julen med lavere smitte og på den måten feire en så normal jul som mulig gitt den situasjonen som vi er oppi, sier ordfører Hallgeir Kjeldal.

-Dette er en sterk anbefaling, men det er også viktig å huske på følgende, legger ordføreren til:

· Å holde minst 1 meter avstand til alle andre enn sine nærmeste.

· I de neste ukene bør vi alle holde oss mest mulig hjemme, og sammen med færrest mulig.

Tenk også igjennom hvem og hvor mange du omgås, og hvordan – og hold deg hjemme hvis du er syk.

Sist oppdatert: 09. desember 2020