Christina (32) skal vise frem Bamble

Bamble kommune har siden i sommer sett etter en småbarnsfamilie som nylig har flyttet til Bamble for å kunne vise kommunen via deres øyne. Nå har Christina Norderud Hansen og familien takket ja til oppdraget.

Kjempespennende prosjekt

-Det er jo kjempespennende, og Bamble kommune er jo en mindre kommune som trenger mer markedsføring. Det er et veldig hyggelig sted. Folk er hyggelige, så jeg gleder meg til å vise dere hvordan Bamble ser ut i våre øyne, forteller Christina.

Bamble kommune ønsker "å sette Bamble på kartet". Som en del av prosjektet ønsker vi å følge familien idét de gjør seg kjent med kommunen og de tjenestene vi har å tilby. Det blir ikke noe reality show, men vi får likevel filmet små videosnutter med familien, og kan på den måten vise frem Bamble slik de som innflyttere opplever den. I tiden fremover kommer du derfor til å bli bedre kjent med Christina og familien.

Halve familien på plass

For det er ikke mange uker siden Christina Norderud Hansen flyttet til Bamble fra Fredrikstad for å ta over driften av Boksafari i Langesund. Snart flytter resten av familien etter.

-Det vi ble nødt til å gjøre var at jeg og eldstegutten på 10 år flyttet hit først, og så flytter da samboer og minstegutt på to år hit i desember, forteller hun.

Hun forteller at de heldigvis er på besøk her hver helg, men legger ikke skjul på at det er tøft at familien ikke er samlet.

-Det er tungt. De var jo her i helgen, og det var skikkelig fælt når de dro på søndag, sier hun.

Hun kommer til å være opptatt i butikken og håper at tiden frem til desember skal gå fort.

Viktig å handle lokalt

Boksafari hadde åpnet med ny eier i høstferien, og responsen har så langt vært bra. Butikken er både en lekebutikk og en bokhandel.

-Høstferien var kjempebra. Jeg fikk brått besøk av kjentfolk fra Fredrikstad, men ellers så har det også vært veldig fint. Det er viktig at folk handler lokalt. Det er veldig hyggelig. Jeg liker å prate med folk og gleder med til å bli bedre kjent med Bamble, sier hun.

GLEDER SEG: Christina Norderud Hansen gleder seg til å hjelpe kommunen med å vise frem Bamble.

Sist oppdatert: 23. oktober 2020