Informasjon vedr. idrettshaller og kulturlokaler

Skjærgårdshallen åpner for normal bruk fra og med mandag 17. august. Alle andre kommunale idrettshaller og kulturlokaler, åpner for normal bruk fra mandag 24. august.

FORDELING AV TRENINGSTID

Treningstid i idrettshallene er fordelt. Du kan sjekke booking og ledig tid for de ulike idrettshallene og kulturlokalene

GARDEROBER OG DUSJ

Inntil videre oppfordrer vi brukere til å skifte hjemme slik at man unngår å bruke garderober og dusjer. Bamble kommune vil gjøre en ny vurdering på åpning av garderober i løpet av september basert på smittesituasjonen i vår kommune og garderobebehovet hos brukerne.

RENHOLD AV KONTAKTFLATER

Brukerne har ansvar for å rengjøre kontaktflater etter hver trenging med mikrofiberklut fuktet med vann. Det skal ikke brukes såpevann. Det er satt ut ruller med engangsmikrofiberkluter og vannflasker til å fukte klutene med i alle idrettshaller. Håndballgrupper må også huske å tørke av målene.

RENHOLD KOR OG KORPS

Sang og blåseinstrumenter gjør at lokalene blir mer utsatt for dråper og spytt. Kor og korps må derfor i tillegg til å tørke over kontaktflater, også moppe over gulvet etter endt øvelse. Det er satt ut mikrofibermopper som kan brukes. Husk å fukte moppen med vann. Det skal ikke brukes såpevann.

HUSK GRUNNLEGGENDE SMITTEVERN

·         Syke og personer med lutfveissymptomer, skal ikke delta på noen form for aktivitet

·         Gode håndvask- og hånddesinfeksjonsrutiner: Det er bedre å sprite seg en gang for mye enn en gang for lite

·         Holde avstand, unngå klemming, håndhilsing og andre aktiviteter som gjør det vanskelig å opprettholde avstandskravene

Gjennomfør aktiviteten i tråd med de aktivitetsspesifikke smittevernveilederne som du finner hos ditt særforbund / hovedorganisasjon.

Sist oppdatert: 18. oktober 2020