Italienske trenere flyttes fra hotellet

De tre italienske trenerne som sitter i karantene og isolasjon på hotellet vil bli flyttet av kommunen til en egnet bolig.

I karantene på hotellet

Bamble kommune har hatt tett dialog med hotelldirektøren på Quality Hotel Skjærgården etter at én av de italienske trenerne testet positivt på koronaviruset, og de tre ble satt i karantene og isolasjon på hotellet i helgen.

Gjør boligene klare

– Direktøren har bedt oss om å se på muligheter for å huse trenerne andre steder enn på hotellet, og det har vi funnet en løsning på, sier ordfører Hallgeir Kjeldal.

Det jobbes nå med å gjøre boligene klare slik at alle tre vil være innlosjert i løpet av de nærmeste dagene.

Får mat på døren

Kommunen har også gjort avtale med hotellet slik at de tre vil få mat levert på døren. Hotellet vil pakke en matkasse hver dag, som blir hentet og fraktet til de tre.

Ikke på Herre

Det har tidligere bitt omtalt i media at de tre trenerne skal flyttes til Herre. Dette er ikke lenger tilfelle noe som bekreftes av ordføreren.

-I dialog med de berørte har vi funnet en mer egnet bolig gitt situasjonen de nå er i. Denne boligen befinner seg et annet sted i Bamble, og ikke på Herre, sier han.

Sist oppdatert: 18. oktober 2020