Koronavaksinering Bamble kommune

Folkehelseinstituttet planlegger å starte utsending av koronavaksine til hele landet i løpet av uke 1, 2021. Bamble kommune vil starte så fort vaksinen kommer.

Den første koronavaksinen som blir tilgjengelig er Comirnaty (BioNTech og Pfizer).

I den første leveringen vil Bamble kommune motta 50 doser. Bamble kommune vil gi nærmere beskjed om vaksineringstidspunkt for de som skal ha vaksinen først. Bamble kommune eller fastlege tar her direkte kontakt med de som skal vaksineres. I starten vil det ikke være nok vaksine til alle som anbefales koronavaksine. Vaksineringen vil starte på Bamble helsehus, og deretter de andre institusjonene for pasienter over 85 år.

Koronavaksinasjon er en del av det nasjonale vaksinasjonsprogrammet, og kommunene skal tilby innbyggerne vaksinasjon.

Bamble kommune iverksetter nå sin vaksinasjonsplan, og det vil fremover komme mer detaljert informasjon.

Bamble kommune har opprettet en egen vaksinasjonstelefon, her kan du ringe hvis du har spørsmål vedrørende vaksineringen.

Telefonnummer vaksinasjonstelefon: 35 965050. Telefon er åpent alle ukedager kl. 10-14.00. NB! Telefonen åpner 5. januar

Viser til tidligere nyhetssak fra Bamble kommune, samt: https://www.fhi.no/sv/vaksine/koronavaksinasjonsprogrammet/koronavaksine/

Sist oppdatert: 29. desember 2020