Velkommen til UKM Bamble

Lørdag 8. februar vil ungdommer vise sitt aller beste innen kunst, sang og musikk.

NOE FOR ALLE: UKM byr på et stort spekter av kulturopplevelser.
Foto: Jakob Caspian Berbom

Det er igjen klart for UKM (Ung Kultur Møtes) på lørdag 8. februar kl. 18.00 i Sentrumsgården, Langesund. Utstillingen åpner kl. 17.00.

Alle er hjertelig velkomne til å se ungdommene i Bamble utfolde seg!

Ulike kulturuttrykk
Virksomhet for kultur og Virksomhet for oppvekst samarbeider hvert år om å gjennomføre Ung Kultur Møtes (UKM) i Bamble kommune.

Her kan ungdom fra 8. klasse og ut videregående delta med ulike kulturuttrykk, som sang og musikk, dans, cosplay, sjonglering, billedkunst, e-sport, keramikk, film, modellkitt eller hva som helst ungdommene driver med.

Årlig tradisjon
UKM foregår andre lørdag i februar hvert år i Sentrumsgården. Informasjon til kommunens ungdommer formidles hvert år via skolene og sosiale medier.

Arrangementet er en arena for unge kunstnere, artister og andre utøvere til å møte et publikum, møte andre med samme interesse og til å vise sitt talent.

Ingen konkurranse
Arrangementet er ingen konkurranse – det er mangfoldet, kreativiteten og helhetsinntrykket av innslagene som premieres ved at noen utøvere plukkes ut til å representere Bamble på fylkesmønstringen for Telemark.

Det avholdes også en årlig landsmønstring på nasjonalt nivå, med innsendte bidrag fra fylkesmønstringene.