Vil du drive Langøya Hovedgård?

Da har du en sjelden mulighet nå. Bamble kommune søker nemlig nye drivere til hovedgården på Langøya.

Langøya Hovedgård er en ærverdig bygning som ligger på idylliske Langøya like utenfor Langesund sentrum.

Populært serveringssted

Bamble kommune søker nå drivere til dette serveringsstedet som i en årrekke har tiltrukket seg gjester hele året.

For den rette driveren vil det være mange muligheter for næringsvirksomhet på eiendommen, også utenfor høysesongen på sommeren.

Et sted med store muligheter

Bygningen er godt vedlikeholdt og inneholder restaurantkjøkken, bar og serveringslokaler, og det er serveringsplasser ute. Det er også diverse soverom i 2. etasje.

Bamble kommune ønsker drivere som kan videreutvikle stedet og bidra til at Langøya blir enda mer attraktiv. Videre ønsker vi aktivitet som kan stimulere til kystkultur og positiv næringsutvikling i kommunen. Kommunen ønsker at stedet fremdeles skal være et serveringssted med kioskfasiliteter.

Muligheter for helårsdrift

Eiendommen leies fortrinnsvis ut til noen som ønsker å ha helårsdrift der.
Leien er 10.000,- pr. måned. Strøm kommer i tillegg.

Forsikring av bygg og inventar samt kommunale avgifter inngår i leia. Avfall må transporteres til land. Leien kan være gjenstand for forhandlinger.

Er dette noe for deg?
Kontakt næringssjef Hege Cecilie Timm Bjørnerud, telefon 480 95 112.

Søkere vil bli innkalt til samtale for å utdype driftskonseptet. I første omgang sendes det en kortfattet søknad.

Søknadsfrist: 11. Mai 2020

Søknad sendes: postmottak@bamble.kommune.no
Det tas forbehold om kommunestyrets godkjennelse før kontrakt inngås.

Vi håper å høre fra deg! :)

Sist oppdatert: 18. oktober 2020