17. mai i Bamble

Sist oppdatert: 21. september 2021

Endelig program for 17. mai i Bamble er klart. Vi håper alle får en fin feiring, tross strenge smittevernregler.

17.mai-komiteene og Bamble kommune har samarbeidet for å kunne tilby alle en feiende flott og smittevennlig feiring.

Med innføring av tiltaksnivå 5B og lokal forskrift, har dessverre flere av komiteenes storslåtte planer blitt avlyst, men feststemning blir det likevel!

Fullstendig program fra de ulike 17. mai-komiteene er nå klart.

I år, som i fjor, besøker ordfører Hallgeir Kjeldal og varaordfører Torstein Dahl flere av lokalområdene i kommunen. Rundturen streames live på vår Facebookside fra klokken 8.00. Her legger vi også ut enkelte forhåndsinnspilte videoer fra de ulike 17. mai-komiteene, via vår YouTube-kanal.

Flere av komiteene vil i tillegg formidle lokalt innhold i sine egne sosiale medier.

Regjeringen har oppfordret til nasjonalsangdugnad klokken 12.00. Over hele landet vil «Ja, vi elsker dette landet» synges fra balkonger, hager, stuer og institusjoner.

Bamble kommune oppfordrer alle til å feire nasjonaldagen hjemme, og kun med sine aller nærmeste. Unngå store folkeansamlinger og bruk munnbind der det ikke er mulig å holde god nok avstand til andre. Vi anbefaler også å laste ned smittestopp-appen til FHI.